هولوکاست واقعي با ايران ! روز قدس . بیداری
سایت جدید تاریخی فرهنگی قرآنی 2
m5736z
blog.ir.
تاریخ اشغال فلسطین
امروز مسئله فلسطین یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام است و از سوی دیگریکی از اسا سی ترین چا لشهای سیا ست خارجی استکبار جهانی به شمارمی رود.دراین میان نسل نوخواسته فلسطین نه تنها به ذلت تن نداده اند، بلکه با روی آوردن به مایه ها وانگیزه های اسلامی،تمسک به ایمان دینی و ورود درعرصه جهاد اسلامی، عزم خود را برای استقامت وایستادگی ومقابله با تجاوزگران صهیونیستی،جزم ساخته اند.
تجربه تاریخی نیز نشان داده است که مسئله فلسطین در پشت میز مذاکره حل نشده وکمترین اثرجریان سازش که استکبار جهانی آن را طراحی کرده،خروج رژیم صهیونیستی از بحران عدم مشروعیت است. بنابراین هرگونه راهکاری که به گونها ی رژیم اشغالگر را به رسمیت شناخته و برسرحقوق ملت فلسطین معامله کند، پذیرفتنی نیست و درحال حاضر راهکار اصلی، همان است که فرزندان قهرمان فلسطین وجریان انتفاضه در پیش گرفته اند.
همد ستی دولت های دست نشا نده عرب باعث بروزتراژدی فلسطین :بسیاری از تاریخ نگاران ونویسندگان عرب و فلسطینی همواره تأکید کرده اند که همدستی، یا دستکم بی تفاوتی و سهل انگاری دولت های دست نشانده عرب باعث بروز تراژدی فلسطین و برپایی کیانی ساختگی در این سرزمین بوده است. در شرایط کنونی نیز چنانچه عملکرد نظامهای سیاسی حاکم بر جهان عرب درقبال قضیه فلسطین را بررسی نمایید، بی تردید احساس خواهید کرد که این نظام ها حامی تداوم امنیت و بقای رژیم غاصب در قلب جهان اسلام هستند
جنبش بین المللی صهیونیسم از ابتدای قرن گذشته با شناختی که ازنقاط ضعف نظام های دست نشانده عرب داشت، آنان را با ارعاب و تطمیع وادار کرد با اجرای این طرح استعماری مخالفتی نداشته باشند.البته نباید فراموش کنیم که غرب نیززودهنگام وجود چنین کیانی را درخاورمیانه به منظورتحقق اهداف استعماریش ازجمله غارت ثروت های جهان اسلام شناخته بود وهمه گونه امکانات را دراختیار یهودیان مهاجر قرار داد تا پایه های این کیان را درکوتاه مدت تقویت کنند.تهاجم و غارت فلسطین در دو دوره جنگهای صلیبی : فلسطین دردودوره جنگهای صلیبی،ازطرف اروپاییان مورد تهاجم وغارت قرار گرفت.
جنگ صلیبی اول در سال 1099م به بهانه رها کردن مرقد مقدّس حضرت مسیح علیهالسلام از دست مسلمانان، با سپاه 150 هزار نفری درحالی صورت گرفت که مسیحیان علامت صلیب برسینهها و دوشهای خود نصب کرده بودند، بیتالمقدس را تسخیر نمودند و 70 هزار نفر از مردان، زنان و حتی اطفال را قتلعام کردند. صلاحالدین ایوبی درسال 1187 م آن را بازپس گرفت. اروپاییان بار دیگر در سال 1248 م بر اثر لشکرکشی مجدّد صلیبیها و قراردادی که با پادشاه وقت امضا کردند، بیتالمقدس را تسخیر نمودند، اما دیری نپایید که درسال 1224 م مسلمانان دوباره بیتالمقدس را از سلطه و اشغال غربیها خارج کردند و به ساکنان آن اجازه دادند که با کمال آزادی در کنار مسلمانان زندگی کنند.
ازسال 1517م تا پیدایش جنبش صهیونیسم، بیتالمقدس تحت اداره حکومت عثمانی بود. بدینسان،ازسال پانزده هجری تا 1337 ه.(1917 م) جزدرمدت یک قرن، بیتالمقدس دردست مسلمانان بوده وپیروان مذاهب گوناگون از آزادی کامل مذهبی ورفتوآمد درآن شهر برخوردار بودهاند.مسئله فلسطین؛ مسئله اسلامی و انسانی:امروز رژیم صهیونیستی در دوره افول و سقوط خود قرار گرفته است، همان مقدار که سربازان اسرائیلی از مرگ میهراسند، نیروهای مبارز و مجاهد مردمی مشتاقانه به سمت مرگ می روند، دراین دوره شاهد فضای جدیدی هستیم که همه جنگ ها و درگیری ها به ضرررژیم صهیونیستی تمام می شود،
این درحالیاست که دردوره اول عمراین رژیم، همه جنگ ها به سود او پایان می یا فت. با توجه به اینکه دوره جدید؛ دوره سایش و سرازیری برای رژیم صهیونیستی است نباید اشتباهات گذشته را تکرار کرد، کسانی که سرنوشت طرح های سازش ازجمله کمپ دیوید تا آناپولیس را دیده اند نباید خودشان را در امثال این فضاها درگیر کرده و اجازه تنفس به رژیم صهیونیستی بدهند.متأسفانه برخی گروه ها و کشورهای منطقه که خود را عاجز از مبارزه با رژیم صهیونیستی می دانند و یا به تعبیر آمریکایی ها مشکلات درونی زیادی دارند و برای حفظ بقایشان به کمک آمریکا نیازمندند، این شعار را سر می دهند که مسئله فلسطین یک مسئله عربی است و به کشورهای دیگر مربوط نمی شود.
مسئله فلسطین علاوه بر مسئله عربی بودن، یک مسئله اسلامی و انسانی است و همه بشریت نسبت به سرنوشت مردم فلسطین باید احساس مسئولیت کنند.این شعار عربی بودن همان چیزی است که اسرائیل میخواهد یعنی درگیری بین دو قوم، درحالی که مردم دنیا باید نسبت به اینکه 60 درصد کودکان پشت دیوار حائل میمیرند، 98 درصد کودکان باقیمانده دچارمشکلات زیستی هستند واززمان انتفاضه تا کنون 7 هزارکودک اسیرشده اند،احساس مسئولیت کنند.از اسلامی شدن مسئله فلسطین چه کسی ضرر می کند؟ مردم فلسطین یا اسرائیل؟ این یک دعوای طراحی شده است برای مقابله با نظریه امام خمینی(ره) درباره فلسطین، اینجا ما احتیاج به عنصر بیداری داریم و نباید اجازه دهیم رژیم صهیونیستی از مبهم سازی فضای سیاسی منطقه سوء استفاده کند.
دانشجویان ، نخبگان ، اندیشمندان آگاه وسیاستمداران آزاده باید درکشورهای مختلف حرف بزنند و فضا را روشن کنند چرا که نباید گذاشت عده ای فرصت طلب درتاریکی و ابهام، با حیثیت فلسطین بازی کنند، ما نیازبه روشنگری و بیداری داریم.گروههایی که برای مذاکره با اسرائیل آماده می شوند باید بدانند درتاریخ افتضاح بزرگی برای خود به ثبت می رسانند چرا که این رژیم دردوره سرازیری قرار دارد وآنها به جای هل دادن او می خواهند دستش را بگیرند، میزمذاکره چیزی جزایجاد راه تنفس برای رژیم صهیونیستی نیست
قدس روز حیات اسلام
امام خمینی فرمودند: روز قدس روز اسلام است، روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود. روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرتها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما، به واسطه اعمال خبیث شما، واقع نخواهد شد.
روز قدس، روز حیات اسلام است. گزیدهای از بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی درباره روز جهانی قدس و گرامیداشت این روز به شرح زیر است:* آخرین جمعه ماه رمضان میتوانند در سرنوشت فلسطین تعیین کننده باشد
بسم الله الرحمن الرحیم
من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است، و بویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولتهای اسلامی میخواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و میتواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان "روز قدس " انتخاب ، و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند.
از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.(صحیفه امام جلد نـهـم- صفحه: 26 7)
* قدس روز جهانی است
منافقین در روز قدس بیتفاوت هستند"روز قدس " یک روز جهانی است . روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است . روز مقابله ملتهایی است که در زیر فشار ظلم امریکا و غیر امریکا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست . روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد. متعهدین این روز را روز قدس می دانند، و عمل می کنند به آنچه باید بکنند. و منافقین آنهایی که با ابرقدرتها در زیر پرده آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی در این روز بی تفاوت هستند، یا ملتها را نمی گذارند که تظاهر کنند.
روز قدس روزی است که باید سرنوشت ملتهای مستضعف معلوم شود، باید ملتهای مستضعف اعلام وجود بکنند در مقابل مستکبرین. باید همانطور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید و خواهد مالید، تمام ملتها قیام کنند و این جرثومه های فساد را به زباله دانها بریزند. روز قدس روزی است که باید این دنباله روهای رژیم سابق در ایران ، و آن توطئه چینهای رژیم فاسد و ابرقدرتها در سایر جاها خصوصا در لبنان، تکلیف خودشان را بدانند. روزی است که باید همت کنید و همت کنیم که قدس را نجات بدهیم ؛ و برادران لبنانی را از این فشارها نجات بدهیم . روزی است که باید تمام مستضعفین را از چنگال مستکبرین بیرون بیاوریم . (صحیفه امام جلد نـهـم- صفحه276)
فریادی برای رهایی قبله اول مسلمین
رژیم صهیونیستی، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری تظاهرات جهانی روز قدس ترس و وحشت بی سابقه ای را در درون خود حس می کنند. اتحادیه اروپا در راستای همگرایی با رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی، شاخه نظامی حزب الله را در لیست گروههای تروریستی قرار داده است
از آن گذشته ، تلاشهای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای دادن تنفس مصنوعی به مذاکرات صلح میان تشکیلات خودگردان و تل آویو دو چندان شده است. با این وجود حضور گسترده و فراگیر ملتهای مسلمان سرتاسر جهان در روز قدس رویاها و آمال غرب و رژیم اشغالگر قدس را نقش بر آب خواهد ساخت.
جمهوری اسلامی ایران همواره مسئله فلسطین را در راس دغدغه های خود قرار داده و آن را در چیدمان پازلهای دیپلماسی منطقه ای خود لحاظ کرده است .جمهوری اسلامی ایران نه تنها به گفتمان آزادسازی قدس باور دارد،بلکه این گفتمان را نیز در سرتاسر جهان اسلام ترویج داده است
بدیهی است چنین گفتمانی باید فراگیر شود و هر یک از اعضای جهان اسلام باید در فراگیری و گسترش آن نقش خاص خود را ایفا کند .در نهایت اینکه روز قدس امسال روزی حساس، مهم و تعیین کننده در روزهای بیداری اسلامی در منطقه محسوب می شود
روزی که در آن گفتمان بیداری اسلامی و آزادسازی قدس به گونه ای شفاف با یکدیگر ترکیب خواهد شد و این ترکیب پویا مقدمه ای برای تحقق کامل آزادی قدس در آینده ای نزدیک خواهد بود .
اصرار مقامات آمریکایی و صهیونیستی مبنی بر برگزاری مذاکرات به اصطلاح صلح پشت درهای بسته به خوبی نشان می دهد که اوباما و نتانیاهو تا چه اندازه نسبت به آینده بدبین هستند. روز قدس روز آزادی قبله اول مسلمین جهان و روز یادآوری ستمی تاریخی و جغرافیایی است که بر ملت فلسطین می رود
روز قدس روز پیوند قطره های خروشان دریای بیکران آزادی و روز تبلور عزم و اراده رهایی است. روز قدس مرز جغرافیایی و مکانی نمی شناسد و مطالبه آزادی قدس شریف نیز مطالبه ای فرا جغرافیایی و فرا ملیتی است. مسلمانان همه دنیا و حتی انسانهای آزاده سرتاسر جهان مدتهاست آزادی قدس را فریاد می زنند و آن را به عنوان مطالبه ای اصلی و فراگیر مطرح می سازند.
راهپیمایی روز قدس در حالی برگزار می شود که خاورمیانه و جهان اسلام روزهای خاصی را سپری می کند
روز جهانی قدس زمانی مناسب برای محکوم کردن مداخله جویی های ایالات متحده آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع عرب در امور داخلی کشورهای مسلمان است. بدیهی است که حامیان گفتمان مقاومت اسلامی به هیچ عنوان رژیم های دیکتاتوری عربستان و بحرین و دیگر مهره های ایالات متحده در منطقه را اساسا مسلمان نمی دانند. در هر حال روز قدس مجالی مناسب برای مخابره هشدارهای اساسی به بانیان ایجاد و استمرار هرج و مرج در منطقه و جهان اسلام است.
روز قدس زمانی بررای اعلام صیانت ملتهای مسلمان از ارزشهای اسلامی در خاورمیانه است.بیداری اسلامی در منطقه همچنان در جریان است و مهره های واشنگتن و تل آویو از معادلات سیاسی و اجرایی بسیاری از کشورها حذف شده اند
این در حالیاست که در فلسطین نیز گفتمان سازش با رژیم صهیونیستی محکوم به شکست بوده و گفتمان مقاومت به عنوان گفتمانی غالب مورد پذیرش افکار عمومی قرار گرفته است.در چنین فضایی گفتمان آزادسازی قدس طرفداران و ارادتمندان زیادی دارد .اساسا فضای خاورمیانه و جهان اسلام جهت تاکید دوباره بر آزادسازی قدس در قالب راهپیمایی روز قدس آماده است.
این آمادگی در نقطه ای مطلوب قرار دارد .پیوند میان "آزادسازی قدس"و"بیداری اسلامی"نیز پیوندی محکم و اصیل است و اساسا بدون اعتقاد به آزادسازی قدس بیداری اسلامی معنا و مفهومی ندارد
بالعکس این روند نیز صادق است و تا زمانی که ملتها به بیداری اسلامی اعتقاد نداشته باشند نمی توانند ابعاد مفهومی و مصداقی آزادسازی قدس را درک کنند. مسئله فلسطین یکی از اصلی ترین دغدغه های جهان اسلام محسوب می شود و در عرصه دیپلماسی عمومی و رسانه ای و همچنین سیاستگذاری فراگیر جایگاه ویژه ای دارد .
با رشد بیداری اسلامی در خاورمیانه شاهد پررنگ تر شدن مسئله آزادی فلسطین و قرار گرفتن آن در راس دغدغه های سیاسی افکار عمومی و سیاستمداران جهان اسلام خواهیم بود. حل مسئله فلسطین تنها در سایه اتحاد جهان اسلام امکان پذیر خواهد بود.
اعضای جهان اسلام باید مسئله آزادسازی فلسطین و قدس را در راس برنامه های سیاست خارجی خود گنجانده و در این خصوص با سایر کشورهای جهان اسلام هم اندیشی کنند. هم اندیشی در خصوص آزادسازی قدس و مسئله فلسطین باید در دستور کار مشترک سران کشورهای اسلامی قرار گیرد. روحانیون ، دانشمندان و دیپلماتهای خبره کشورهای مسلمان در این راستا نقش مهمی ایفا خواهند کرد.
با گذشت بیش از سه دهه از وقوع انقلاب اسلامی ایران،هم اکنون ما به عنوان ام القرای جهان اسلام توانسته ایم گفتمان مقاومت”را در دل مردم حساس ترین منطقه جغرفیایی و استراتژیک دنیا ،یعنی خاورمیانه نهادینه نماییم.
در طول سالهای گذشته جمهوری اسلامی ایران ضمن دفاع از آرمانهای اصیل مقاومت،موجودیت اسرائیل را با طرح پرسشهایی اساسی در خصوص اشغالگری در فلسطین و .... به چالش کشیده است. از آنجایی که قدرتهای بزرگ طی شش دهه اخیر اصلی ترین حامیان جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین بوده اند،وقوع تضادهای پایدار میان آنها به طور مستقیم سبب تقویت آنارشیسم صهیونیستی خواهد شد.
راهپیمایی روز قدس حماسه سیاسی محسوب میشود
راهپیمایی روز قدس پیام مظلومیت ملت فلسطین را به جهانیان منتقل میکند و در حقیقت حماسه سیاسی محسوب شده و در وحدت مسلمانان مؤثر است. روز قدس انتقالدهنده پیام مظلومان به عالم است و از ظلمهایی حکایت دارد که مانند غده سرطانی در مناطق مختلف دنیا انجام میشود. در هر مکانی در دنیا فساد و ظلم صورت میگیرد از سوی جنایتکاران، ستمگران و ظالمان است
خداوند تعالی هر چه زودتر ریشه ظالمان را خشک کرده و مظلومان را از چنگال آنها نجات دهد. راهپیمایی روز قدس برای شناساندن ظالمان عالم کافی است تا زمینه نابودی آنها فراهم شود. بدون هیچ مبالغهای در هر گوشهای از شرق و غرب فسادی اعم از فساد مالی، سیاسی و امنیتی رخ دهد، دست مستکبران در کار است.
کسانی که به کشتار مردم میپردازند انسانهای ناپاکی هستند که به جز جرم و جنایت تفکر دیگری در سر ندارند. این راهپیمایی پیام مظلومیت ملت فلسطین را به جهانیان منتقل میکند و در حقیقت حماسه سیاسی محسوب میشود که در وحدت مسلمانان مؤثر است
راهپیمایی روز قدس شکرانهای بزرگ به همراه دارد و مردم در این راهپیمایی بر دفاع از قدس و حمایت از ملت فلسطین تاکید میکنند. مسلمانان جهان باید در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و فریاد مظلومان را به همه عالم برسانند تا توطئههای دشمنان بیش از پیش افشا شود
هولوکاست واقعی علیه ملت ایران !
1- ایران اگر چه طی دو جنگ جهانی اول و دوم در همان بدایت امر بی طرفی خود را اعلام داشت اما به دلیل شاخصه های ژئواستراتژیک و ژئو پلتیک منطقه ای طی این دوجنگ آماج حملات سنگین قرار گرفت
در طی جنگ جهانی دوم ، علی الخصوص بر اساس تبعات سنگین اقتصادی این جنگ برای ایران که منتهی به قحطی های سراسری در ایران شد میلیون ها ایرانی کشته شدند و بسیاری از زیر ساختهای سیاسی و اقتصادی ایران نابود گشت.
پس از آغاز جنگ جهانی دوم در 9 شهریور 1318 ، ایران بیطرفی خود را اعلام کرد، اما به دلیل گستردگی مرز ایران در سال 1320نیروهای شوروی از شمال و شرق و نیروهای بریتانیایی از جنوب و غرب، از زمین و هوا به ایران حمله کردند و شهرهای سر راه را اشغال کردند و به سمت تهران آمدند
2- ارتش ایران به سرعت متلاشی شد. رضاخان ناچار به استعفا شد و متفقین با انتقال سلطنت به پسر و ولیعهد او -محمدرضا- موافقت کردند در سوم شهریور 1320 و در خلال جنگ جهانی دوم، متفقین شامل آمریکا، روسیه و انگلیس، بیطرفی کشورمان را در جنگ نقض نموده و ایران را به مدت حدود 5 سال به اشغال خود درآوردند.
در جریان این تهاجم سنگین شماری از سربازان و مردم عادی کشته و مقادیر معتنابهی از ادوات نظامی (که جزء اموال و داراییهای ایران محسوب میشدند) از بین رفت
همچنین در مدت اشغال ایران، راهآهن، جادهها، اسکلهها و بنادر کشور و زیرساختهای مهم برای ارسال آذوقه، اسلحه و مهمات به روسیه مورد استفاده آنان قرار گرفت و نقش و اهمیت ایران تا به آنجا بود که در کنفرانس تهران لقب پل پیروزی به ایران دادند
3- در واقع راه اهن سراسری شمال به جنوب بهترین راه برای متفقین بود که از طریق آن شوروری را حمایت کنند. بسیاری بر این باورند که یکی از دلایل اصلی شکست آلمان نازی در برابر شوروی پشتیبانی گسترده متفقین از طریق ایران بوده است
در واقع انگلیس و آلمان توانستند از طریق خاک ایران از پشت جبهه های نبرد به مسکو کمک رسانی کنند. در مقابل، سهم کشورمان از این اشغال چیزی جز ویرانی، مشکلات اقتصادی، قحطی، بیماری، زیانهای مالی و معنوی و تحمیل رژیم سرسپرده پهلوی بر ایران نبود
نهایتا با خاتمه جنگ و پیروزی آمریکا، روسیه و انگلیس نه تنها هیچ گونه خسارت یا غرامتی بابت دوران اشغال و بهرهگیری از ظرفیتها و زیرساختهای ارتباطی ایران، پرداخت نشد بلکه رژیم سرسپرده پهلوی نیز در کشور تثبیت گردید
4- طی سالهای طولانی برخی که بیشترین منافع را در این جنگ کسب کردند به بهانه جبران خسارات جنگ جهانی دوم مبالغ و کمکهای هنگفتی دریافت کردند ولی ایران خسارتها را تحمل کرد و به دلیل ضعف مدیریت ناصالح وقت نسبت به احقاق حقوق ملت ایران اقدامی نشد. به عنوان مثال یهودیان بیشترین منافع را از جنگ جهانی دوم کسب کردند
آنان با بر پا کردن قائله دروغین هولوکاست تا کنون به باج خواهی از کشورهای جهان پرداخته اند طی جنگ جهانی دوم میلیاردها دلار از منابع ملی ایران به جیب استعمارگران رفت، هزاران نفر از گرسنگی مردند، هزاران نفر به دلیل نبود زیرساخت های بهداشتی نتوانستند به زندگی خود ادامه دهند، میلیون ها بشکه نفت از کشور خارج و با نازلترین قیمت و حتی بعضا به رایگان سوخت حرکت موتور پیشرفت اقتصاد غرب شد با این حال باید گفت آنانکه امروز داعیه صلح طلبی دارند و فریاد انسان خواهیشان گوش فلک را کرکرده است باید در مقابل ستم ها و جنایاتی که در ایران مرتکب شدند پاسخگو باشند
5- سالهاست که اسرائیل به بهانه واهی و دروغین هولوکاست منافع سیاسی و مالی خود را تامین کرده است
واقعه ای که اساسا وجود نداشته به تاریخ تمدن یک گروه بدل شده است. لذا در نهایت باید گفت درخواست غرامت از اشغالگران ایران در جنگ جهانی دوم کاملا پایه حقوقی دارد و قابل پیگیری و بررسی در نهاد های بین المللی است
از سوی دیگر نفس این کار خود یک حرکت فعالانه از سوی کشورمان در عرصه دیپلماتیک محسوب می شود و کشورهای غربی را در حالت انفعال قرار می دهد
ایجاد رژیم سرطانی
چه کسی رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی را در قلب خاورمیانه به ملتها تحمیل کرد و برای چه این کار را کرد. غربی ها و انگلیس مقدمه این موضوع را فراهم کردند، وگرنه مردم منطقه خاورمیانه نقشی در جنگ اول و دوم جهانی نداشتند
غربیها درگیر این موضوع بودند و بخصوص در جنگ جهانی دوم دعوای اروپاییها بود
ولی در نقشه پشت سر آن تلاش برای تسلط صهیونیستها بود مردم منطقه و فلسطین و مسلمانان نقشی در ماجرا نداشتند و معلوم بود که این یک طراحی و فریب است.
نباید دشمن اصلی جهان اسلام فراموش شود
باید با زنده نگهداشتن روز قدس تلاش کنیم تا دشمن اصلی جهان اسلام همیشه در حال ضعیف شدن باشد. امام خمینی(ره) با اندیشهای بلند در راستای دشمن شناسی جهان اسلام ثابت کرد که بهترین نشانه را برای نابودی هجمه به جهان اسلام گرفته است
نباید فراموش کنیم که رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی در حال چه جنایتهایی در جهان است و حرکتهای اعتراضی در برخی کشورها نباید اقدامات این رژیم فاسد را در جهان تحتالشعاع قرار دهد
مقاومت در برابر این رژیم فاسد و تروریسم دولتی باید سرلوحه کشورهای اسلامی و جهان غرب قرار گیرد و همه باید یکصدا در این راستا تلاش کنیم
بهتر است که سردمداران کشورهای اسلامی برای مخالفت با رژیم صهیونیستی در کنار ملتها قرار گیرند تا روند نابودی این رژیم دست نشانده و فاسد تسریع شود. روز قدس نشان دهنده این است که عبادت با سیاست در اسلام با هم ارتباط نزدیک دارند و به این دلیل امام خمینی(ره) این روز را آخرین جمعه ماه رمضان قرار داده است.
روز قدس، روز اسلام
قدس، قبله اول و حرم دوم مسلمین جهان است، سرزمینی که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار، از سال 1948 آن را از دست ساکنانش(فلسطینیان) خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرارداد. این توطئه از همان ابتدا، با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان های آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد.
تا آنجا که ملت بزرگوار و مسلمان ایران نیز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بنابرتکلیف دینی خود، مسئله آزادی فلسطین از چنگال غاصبان قدس ورهایی برادران دینی خود ازظلم و جورستمگران را سرلوحه آرمان هایش قرارداد و امام امت در اولین فرصت- پس ازپیروزی انقلاب- با اعلام پیامی، روزی را برای نجات قدس از چنگال صیهونیست های جنایتکار، به عنوان روز قدس تعیین نمودند
امام خمینی (ره) با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان (روز قدس) بر مبارزه پایان ناپذیرمستضعفین با جهانخواران ظالم تأکید کردند و فرمودند: «روز قدس روز جهانی است، روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.»
و امـروز روز اسـلام، روز قـدس و فلسفه انتظار است. منتظران واقعی کسانی هستند که همیشه و در همه حال آرزو می کنند حضرت امام زمان (ع) ظهور فرمایند و ظلم را ریشه کن کنند
منتظران از بی عدالتی، ظلـم، تبـعیـض، تبری میجویند و انکار بت های زمـانـه در هر شکل و هر قیافه، جوهره دین آنهاست و منتظران همیشه به هر وسیله ای تلاش می کنند ظلم را در هر کجای جهان که باشـد نـابـود کنند تا زمینه ظهور صاحب عصر (عـج) فـراهـم شود
اما آیا می دانیم که امـروزه هیـچ نـدایی فراتر از ندای مردم مظلوم فلسطین به گـوش نمی رسد و آیا فـریـاد ایـن مـردم، ایـن کودکان، زنان، پیرمـردان، پیـرزنـان و... فراتر و رسـاتـر از آن نـیسـت کـه ای مسلمانان! آیا امروزه کسانی هستند کـه بـه یاری ما بشتـابنـد؟
آیـا اشغـال سـرزمیـن اجدادی فلسطینیان که تاریخ آن به بیـش از هزاران سال و به کنعانیان برمی گردد ظلـم نیست، بی عدالتی نیست و تبعیض نمی باشـد؟ پـس مـنتـظران واقعـی کجـا هسـتنــد؟ ای مسلمانان! اگر درافتخار منتـظر بـودن بـه خود می بالید آیا می دانید که مقابلـه بـا مجسمه ظلم و بت بی عدالتی یعنی رژیم غاصب، تروریست و ظالم صهیونیست بالاترین جلوه انتظار است؟
آیا اگـر امـام زمـان (ع) در مبارک روزی ظهور فرمـاینـد بـر ایـن ظلـم صبر خواهند کرد؟ آیا امام منتـظران، امروزه به حال مظلومان فلسطین نمـی گریند؟ آری ای برادران و خواهران مسلمان! در هر جای جهان که به سر می برید بدانیـد امروز هیچ فریضه ای بالاتر از انتظار نیست و در عرصه انتظار نیز هیچ مسئلـه ای واجـب تر از اجابت ندای هل من ناصر ینصـرنـی در صحرای فلسطین نمی باشد
چه خوب فرمود بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که «روز قدس، روز اسلام است و اسرائیل، این غده سرطانی بایـد از بین برود.» این غده سرطانـی، معـضلـی اسـت کـه فقـط فلسطین را تهدید نمـی کنـد بـلکـه تـفکـر صهیونیست، اندیشه پلیدی است که تلاش مـی کند تا دنیا را به جای خداپرستی، به بـت پرستی سوق دهد. این رژیم پلید می خواهد تمام دنیـا را تحـت سلطه خود قرار دهد و یهودیان صهیونیسم را در مقابل خداوند، به بتی تبدیل کنـد تـا همه این رژیم را عبادت کنند.
اما چرا ما مسلمانان باید از فلسطیـنیـان حمایت کنیم؟
1- اگر ما از پیروان و منتظران واقعی امام زمان (عج) هستیم، باید بدانیم بزرگترین ظلم عصر حاضر، ظلمی است که در حق فلسطینیان می شود و بزرگترین رسالت سربازان امام زمان (عج) مبارزه با ظلمی است که در حق برادران دینی می شود.
2- ظلم اسرائیل تنها به یک نقطه محدود نمی شود. بدون شک اگر هم اینک سستی کنیم در آینده تمام کشورهای اسلامی از جمله ایران عزیزمان نیز به فلسطینی دیگر تبدیل خواهد شد که اکنون شده
3- اندیشه صهیونیستی و اهداف آنها به مسائل سیاسی و نظامی محدود نمی شود و موارد دیگری چون اهداف اقتصادی را نیز در برمی گیرد. در صورتی که کشورهای اسلامی این مسئله را نادیده بگیرند، در آینده منافع اقتصادی شان به خطر می افتد و این موضوعی است که در صورت تحقق، رهایی از آن بسیار مشکل است
امید است با وحدت و یکپارچگی تمام مسلمانان جهان، سرزمین فلسطین از بـت ظلـم و بی عدالتی(رژیم صهیونیستی )پاک شود و زمینه برای ظهور منجی عـالـم بشـریـت حضرت امام زمان (عج) آماده شود.
فلسطین از نهر تا بحر است؛ نه حتی یک وجب کمتر
اول اینکه مدعای ما آزادی فلسطین است، نه آزادی بخشی از فلسطین. هر طرحی که بخواهد فلسطین را تقسیم کند، یکسره مردود است. طرح دو دولت که لباس حق به جانبِ « پذیرش دولت فلسطین به عضویت سازمان ملل را بر آن پوشاندهاند، چیزی جز تن دادن به خواسته صهیونیستها یعنی پذیرش دولت صهیونیستی در سرزمین فلسطین نیست
این به معنی پایمال کردن حق ملت فلسطین، نادیده گرفتن حق تاریخی آوارگان فلسطینی و حتی تهدید حق فلسطینیان ساکن سرزمینهای 1948 است. به معنای باقی ماندن غده سرطانی و تهدید دائمی پیکره امت اسلامی، مخصوصاً ملتهای منطقه است.
به معنای تکرار رنجهای دهها ساله و پایمال کردن خون شهدا است هر طرح عملیاتی باید بر مبنای اصل: همه فلسطین برای همه مردم فلسطین باشد
فلسطین، فلسطین «از نهر تا بحر» است، نه حتی یک وجب کمتر
البته این نکته نباید نادیده بماند که ملت فلسطین همانطور که در غزه عمل کردهاند، هر بخش از خاک فلسطین را که بتوانند آزاد کنند، به وسیله دولت برگزیده خود، اداره امور آن را برعهده خواهند گرفت ولی هرگز هدف نهایی را از یاد نخواهند برد.
نکته دوم: آن است که برای دستیابی به این هدف والا، کار لازم است نه حرف؛ جدی بودن لازم است نه کارهای نمایشی؛ صبر و تدبیر لازم است نه رفتارهای بیصبرانه و دچار تلون. باید به افقهای دور نگریست و قدم به قدم با عزم و توکل و امید به پیش رفت
دولتها و ملتهای مسلمان، گروههای مقاومت در فلسطین و لبنان و دیگر کشورها، هر یک میتوانند نقش و سهم خود از این مجاهدتِ همگانی را بشناسند و بهاذن الله جدول مقاومت را پر کنند
بیانات رهبر معظم انقلاب در پنجمین اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین شنبه، 9 مهر 1390
امام علی و پیشگویی نابودی اسرائیل
در روایات متعددی ، موضوع تسلط یهود بر سرزمینهای اسلامی و حوادث پس از آن پیشگویی شده است که در اینجا به مناسبت حوادث جاری در منطقه به دو مورد از آنها اشاره میکنیم
1. در روایتی که از امیرمؤمنان(ع) نقل شده : یهود برای تشکیل دولت خود در فلسطین، از غرب [ به منطقه عربی خاور میانه] خواهند آمد. عرضه داشتند: یا اباالحسن! پس عربها در آن موقع کجا خواهند بود؟
فرمود: در آن زمان عربها نیروهایشان از هم پاشیده و ارتباط آنها از هم گسیخته، و متّحد و هماهنگ نیستند
از آن حضرت سؤال شد: آیا این بلا و گرفتاری طولانی خواهد بود؟ فرمود: نه، تا زمانی که عربها زمام امور خودشان را از نفوذ دیگران رها ساخته و تصمیمهای جدّی آنان دوباره تجدید شود آنگاه سرزمین فلسطین به دست آنها فتح خواهد شد، و عربها پیروز و متّحد خواهند گردید، و نیروهای کمکی از [طریق] سرزمین عراق به آنان خواهد رسید که بر روی پرچمهایشان نوشته شده است: «القوّة»
2. مسلمانان همگی مشترکاً برای نجات فلسطین قیام خواهند کرد [و با یهودیان خواهند جنگید] و چه جنگ بسیار سختی که در وقت مقابله با یکدیگر در بخش عظیمی از دریا روی خواهد داد که در اثر آن مردمان در خون شناور شده و افراد مجروح بر روی اجساد کشتهها عبور کنند
آنگاه فرمود: و مسلمانان سه بار با یهود میجنگند، و در مرحلة چهارم که خداوند ثبات قدم و ایمان و صداقت آنها را دانست همای پیروزی بر سرشان سایه میافکند. بعد از آن فرمود: به خدای بزرگ سوگند که یهودیان مانند گوسفند کشته میشوند تا جایی که حتّی یک نفر یهودی هم در فلسطین باقی نخواهد ماند.
3. آن حضرت در روایتی دیگر که «عباید اسدی» آن را نقل کرده است، میفرماید: من در آینده در مصر منبری روشنیبخش بنیان خواهم نمود ...، و یهود و نصاری را از سرزمین های عرب بیرون خواهم راند، و عرب را با این عصای خود [به طرف حق] سوق خواهم داد عبایه میگوید: من عرض کردم: یا امیر المؤمنین! گویی شما خبر میدهید که بعد از مردن بار دیگر زنده میشوید و این کارها را انجام میدهید! فرمود: هیهات ای عبایه ! مقصود من از این سخنان آن گونه که تو خیال کردی نیست؛ مردی از دودمان من اینها را انجام خواهد داد 4. با امید به آنکه به زودی با ظهور امام مهدی(ع) شاهد نابودی صهیونیسم متجاوز و آزادی کامل سرزمین فلسطین و قدس شریف باشیم
«ریشه تمام مشکلات مردم منطقه وجود رژیم صهیونیستی و مستکبران است» حدود چندین دهه قبل غربیها برای تسلط منطقه ما آمدند و عدهای اشتباه کردند و با آنها همراهی کردند و این همراهی باعث شد که آنها صد سال در منطقه ما حاکم باشند اگر در منطقه ما و بعضی مناطق دیکتاتورهایی حاکم بودند و در برخی از مناطق حاکم هستند، چرا باید در دخالتهای نظام سلطه و رژیم صهیونیستی جستجو کرد چه کسانی از دیکتاتورها حمایت و آنها را مستقر کردند، در برابر موج اراده ملتها. اومانیسم ،لیبرالیسم وسرمایه داری غرب در سراشیبی سقوط قرار دارند .
تعصب هاى نژادى یهود!!
انجام احکام و دستورات الهى، نیازمند قدرت، جدّیّت، عشق و تصمیم است و با شوخى و تشریفات، سازگارى ندارد. دیندارى، با ضعف و مسامحه و سازشکارى سازگار نیست. وَ إِذا قِیلَ لَهُمْ آمِنُوا بِما أَنْزَلَ اللَّهُ قالُوا نُۆْمِنُ بِما أُنْزِلَ عَلَیْنا وَ یَکْفُرُونَ بِما وَراءَهُ وَ هُوَ الْحَقُّ مُصَدِّقاً لِما مَعَهُمْ قُلْ فَلِمَ تَقْتُلُونَ أَنْبِیاءَ اللَّهِ مِنْ قَبْلُ إِنْ کُنْتُمْ مُۆْمِنِینَ (بقره19) و هنگامى که به آنها گفته شود به آنچه خداوند نازل کرده ایمان آورید، گویند: ما تنها به چیزى ایمان مىآوریم که بر (پیامبر) خودمان نازل شده باشد و به غیر آن کافر مىشوند، در حالى که آن (قرآن) حقّ است و آنچه را (از تورات) با ایشان است، تصدیق مىکند. بگو: اگر (به آیاتى که بر خودتان نازل شده) مۆمن بودید پس چرا پیامبران خدا را پیش از این به قتل مىرساندید؟!
یهود با آن همه زحمات و مشکلاتى که در راه رسیدن به" پیامبر موعود تورات" متحمل شدند به خاطر حسد، یا به خاطر اینکه این پیامبر از بنى اسرائیل نیست، و منافع شخصى آنها را به خطر مىاندازد از اطاعت و ایمان به او سرباز زدند. در تعقیب آن آیات در آیه مورد بحث به جنبه تعصبات نژادى یهود که در تمام دنیا به آن معروفند اشاره می کنیم. اگر به راستى آنها به تورات ایمان داشتند، توراتى که قتل نفس را گناه بزرگى مىشمرد نمىبایست پیامبران بزرگ خدا را به قتل برسانند.از این گذشته اصولا این سخن که ما تنها به دستوراتى ایمان مىآوریم که بر ما نازل شده باشد، انحراف روشنى از اصول توحید و مبارزه با شرک است، این یک نوع خود خواهى و خود پرستى است، چه در شکل شخصى باشد یا در شکل نژادى.
توحید آمده است که این گونه خوهاى زشت را از وجود انسان ریشه کن سازد، تا انسانها دستورات خدا را فقط به خاطر اینکه از ناحیه خدا است بپذیرند. به عبارت دیگر اگر پذیرش دستورات الهى مشروط به این باشد که بر خود ما نازل گردد این در حقیقت شرک است نه ایمان، کفر است نه اسلام، و قبول چنین دستوراتى هرگز دلیل ایمان نخواهد بود. عشق و علاقه ى مُفرِط، خطرناک است
اگر دل انسان از علاقه به چیزى پرشود، حاضر نمىشود حقایق را بپذیرد. «أُشْرِبُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ» (چنان که گفتهاند: «حبّ الشیء یعمى و یصمّ» دوستدارى چیزى، انسان را کور و کر مىکند. یعنى انسان دیگر حاضر نیست عیبهاى آن را ببیند و یا بشنود)جالب اینکه در آیه فوق مىگوید:" هنگامى که به آنها گفته شود به آنچه خدا نازل کرده ایمان بیاورید ..." که در این عبارت نه محمد (ص) مطرح است و نه موسى (ع) و یا عیسى (ع) بلکه صرفا" ما انزل اللَّه" است.
قرآن براى روشنتر ساختن دروغ و کذب آنها، در آیه بعد (92)، سند دیگرى را بر ضد آنها افشا مىکند و مىگوید:" موسى آن همه معجزات و دلائل روشن را براى شما آورد، ولى شما بعد از آن گوساله را انتخاب کردید و با این کار ظالم و ستمگر بودید"! (وَ لَقَدْ جاءَکُمْ مُوسى بِالْبَیِّناتِ ثُمَّ اتَّخَذْتُمُ الْعِجْلَ مِنْ بَعْدِهِ وَ أَنْتُمْ ظالِمُونَ)
اگر شما راست مىگوئید و به پیامبر خودتان ایمان دارید پس این گوساله پرستى بعد از آن همه دلائل روشن توحیدى چه بود؟ این چه ایمانى است که به محض غیبت موسى و رفتنش به کوه طور از دل هاى شما پرواز مىکند و کفر جاى آن، و گوساله جاى توحید را مىگیرد؟آرى شما با این کارتان هم به خود ستم کردید و هم به جامعه خود و نسل هاى آیندهتان.
و در آیه بعد (93) سند دیگرى بر بطلان این ادعاى آنها ذکر کرده مساله پیمان کوه طور را به میان مىکشد و مىگوید:وَ إِذْ أَخَذْنا مِیثاقَکُمْ وَ رَفَعْنا فَوْقَکُمُ الطُّورَ خُذُوا ما آتَیْناکُمْ بِقُوَّةٍ وَ اسْمَعُوا قالُوا سَمِعْنا وَ عَصَیْنا وَ أُشْرِبُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ بِکُفْرِهِمْ قُلْ بِئْسَما یَأْمُرُکُمْ بِهِ إِیمانُکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُۆْمِنِینَ (بقره 93) و (یاد کنید) آن گاه که از شما پیمان گرفتیم و کوه طور را بر فراز شما بالا بردیم (و گفتیم:) دستوراتى که به شما دادهایم، محکم بگیرید و گوش دهید (و عمل کنید. امّا آنان) گفتند: شنیدیم و نافرمانى کردیم، و به سبب کفرشان به (پرستش) گوساله دلباختند
بگو اگر ادّعاى ایمان دارید، (بدانید که) ایمانتان شما را به بد چیزى فرمان مىدهد. آرى شرک و دنیا پرستى که نمونه آن عشق به گوساله طلایى سامرى بود در تار و پود قلبشان نفوذ کرد، و در سراسر وجودشان ریشه دواند، و به همین دلیل خدا را فراموش کردند.
شگفتا! این چگونه ایمانى است که هم با کشتن پیامبران خدا مىسازد و هم گوسالهپرستى را اجازه مىدهد، و هم میثاقهاى محکم الهى را به دست فراموشى مىسپرد؟!
نکاتی از این آیه:1- تفسیر جمله" قالُوا سَمِعْنا وَ عَصَیْنا"جمله" قالُوا سَمِعْنا وَ عَصَیْنا" (ما شنیدیم و معصیت کردیم) به این معنى نیست که آنها این سخن را به زبان جارى کردند، بلکه ظاهرا منظور این است که آنها با عمل خود این واقعیت را نشان دادند، و این یک نوع کنایه زیبا است که در سخنان روزمره نیز دیده مىشود.2- تفسیر جمله" وَ أُشْرِبُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ"جمله" وَ أُشْرِبُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ" نیز کنایه جالبى را منعکس مىکند که بیانگر حال قوم یهود است.